Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Când ai nevoie de grafică publicitară şi de ce?

Companiile se întreabă adesea când au nevoie de propriul departament de grafică publicitară sau când este necesar să angajeze o echipă specializată în acest sens pentru a face faţă cerinţelor şi exigențelor societăţii moderne actuale. O analiză a nevoilor de grafică publicitară anuală include analiza costurilor pentru proiectele de grafică publicitară, pentru logo şi web design şi creare de ambalaje şi etichete pentru produsele companiei, rezultând o valoare mare. Astfel, majoritatea companiilor mari se gândesc la implementarea propriului departament de grafică publicitară sau de angajarea unei companii specializate în acest sens.

Necesitatea unui departament de creaţie şi grafică publicitară în cadrul unei companii

Pentru a face faţă cerinţelor de grafică publicitară la nivel de companie, este nevoie de oameni în primul rând, nu de un singur om, ci de mai mulţi oameni specializaţi în domeniu, cu un minim de experienţă. Fără experienţă, este dificil de crezut că reprezentanţii companiilor se pot descurca în rezolvarea unor cerinţe minimale pentru paginarea pliantelor, flyerelor, cataloagelor şi broşurilor, mapelor de prezentare, cărţilor de vizită sau bannerelor.

În ziua de azi, din ce în ce mai mulţi antreprenori solicita de la graficienii angajaţi cunoştinţe de web design, de grafică, de tipar digital, imprimare prin diferite procedee, iar aceste cerinţe specifice cu greu pot fi îndeplinite de un singur om. Cerinţele postului privesc şi partea de web design, în spatele cărora se afla cunoştinţe de programare, nu doar pentru crearea unei pagini web.

Grafică publicitară vs. design grafic

Grafică publicitară şi designul grafic sunt discipline ce pot fi uşor confundate între ele, care sunt diferite din mai multe puncte de vedere, principală diferenţa constând în faptul că designul de grafică publicitar se referă la crearea de concepte de publicitate pe scară largă, în timp ce designul grafic face referire la crearea imaginilor cu text, culori, fonturi şi compoziţie.

Este important de avut în vedere faptul că designerii de grafică publicitară lucrează în industria publicitară, având atribuţii diferite faţă de designerii grafici ce pot lucra în mai multe industrii. Echipa creativă a unei companii face parte dintr-o agenţie de publicitate, în care designerul publicitar crează conceptul pe care designerul grafic îl aduce la viaţa graţie unor indivizi creativi.

Caracteristicile domeniului de grafică digitală

Grafică digitală este un domeniu informatic care reprezintă prelucrarea imaginilor prin intermediul computerului în vederea sintetizării, modificării, stocării şi managementului imaginilor, precum şi pentru prelucrarea informaţiei vizuale obţinute din realitatea înconjurătoare.

În grafica digitală se folosesc modelele cromatice:

·  amestec RGB de culori lumina pentru ecran, pentru monitor, TV, scanare, design web, animaţie şi aparate foto;

·  amestec CMYK de culori pigment pentru proiectele poligrafice destinate tiparului color.

Grafică publicitară, precum şi grafică de carte, procesarea digitală a imaginilor şi ilustraţiile sunt elemente circumscrise creaţiei grafice. Cu ajutorul unei companii specializate, se pot crea logo-uri profesionale şi ilustraţii, editare grafică pentru business-uri de succes şi design modern. Publicitatea este o artă modernă, nu doar un instrument de vânzare şi este sufletul comerţului în societatea modernă actuală.

Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!